Lista obowiązkowego wyposażenia jachtu do startu w regatach powinna zostać wypełniona i dostarczona do biura regat przed startem
Zainstalowana na stałe toaleta lub dopasowane wiadro
Co najmniej 9 l wody pitnej do użytku w nagłych wypadkach w dedykowanym, szczelnym pojemniku (pojemnikach)
Dwa mocne wiadra, każde z linką
Jedna zainstalowana na stałe ręczna pompa zęzowa
Zainstalowany na stałe morski magnetyczny kompas sterowy, niezależny od jakiegokolwiek zasilania, prawidłowo skompensowany z tabelą dewiacji
Na starcie jacht z silnikiem spalinowym musi przewozić wystarczającą ilość paliwa, aby spełnić wymagania dotyczące ładowania na czas trwania wyścigu i płynięcia z w/w minimalną prędkością przez co najmniej 5 godzin
Radio morskie z zapasową anteną, jeżeli antena główna zamontowana jest na maszcie
Ręczny morski nadajnik-odbiornik VHF, wodoszczelny lub z wodoodporną osłoną. Gdy nie jest używany, należy go schować w grab-bagu
Transponder (nadajnik) AIS z zaprogramowanym MMSI - zalecane dla jachtów załogowych / obowiązkowe dla Double Handed
GPS
Zwężający się korek z miękkiego drewna schowany obok każdego otworu w kadłubie
Lifliny na każdej burcie
Koc gaśniczy
2x Gaśnica 2 kg.
Radiopława EPIRB lub PLB - zalecane dla jachtów załogowych. Obowiązkowe dla Double Handed
Dwie niezmodyfikowane kotwice, które spełniają zalecenia producenta kotwic w oparciu o wymiary łodzi, z odpowiednią kombinacją łańcucha i liny, gotowe do natychmiastowego montażu i gotowe do użycia w ciągu 5 minut, z wyjątkiem jachtu o długości LH mniejszej niż 8,5 m ma być 1 kotwica
Latarka i szperacz
Podręcznik pierwszej pomocy i apteczka
Róg mgłowy
Pasywny reflektor radarowy
Mapy nawigacyjne (nie elektroniczne) i przyrządy do nawigacji
Schemat rozmieszczenia wyposażenia bezpieczeństwa
Skuteczny sposób na szybkie odłączenie lub odcięcie stałego takielunku od łodzi
Nazwa jachtu na wyposażeniu pływającym
Atestowana tratwa ratunkowa, zdolna pomieścić wszystkich członków załogi
Koło ratunkowe z samoczynnym światłem, dryfkotwą w zasięgu sternika i gotowe do natychmiastowego użycia
Czerwone flary ręczne LSA III 3.2 - 4 szt. Pomarańczowe flary dymne LSA III 3.3 - 2 szt.
Mocny, ostry nóż w pochwie i bezpiecznie umocowany powinien być łatwo dostępny z pokładu lub kokpitu.
Trajsel albo refowanie grota z redukcją liku przedniego o co najmniej 40% (lub obracający się maszt skrzydłowy, jeśli to możliwe)
Fok sztormowy, lub przedni żagiel z możliwością refowania
Każdy członek załogi musi mieć kamizelkę ratunkową, z ważnym atestem.